Днес ще разберете как да се снабдите с данъчна оценка за имота. Тя е част от задължителните документи при прехвърлянето му.
Издава се от данъчната служба на района, в който се намира имотът. Някои от данъчните служби не се намират в сградите на районните общини, затова проверете адреса предварително.
Необходими са ви копия от документите, които доказват собственост, схема на имота, както и скица ако има земя към него. Някои общини изискват да сравнят копията на тези документи с техните оригинали, така че носете ги със себе си. Не забравяйте да подготвите личната си карта, както и пълномощно ако представлявате друг човек.
Необходимо е да приложите и заявление за данъчна оценка. Можете да го попълните на място в данъчната служба, или да го изтеглите предварително от тук: https://www.sofia.bg/sample-documents
Добре е преди да заявите оценката, първо да сравните данните, които ще се впишат нея.
Важните елементи са: фигурират ли всички съсобственици, правилен ли е адресът на имота, както и неговата квадратура и прилежащи помещения/таван и мазе/.
Оценката се издава с две възможности за валидност. Едната е до 30 юни, втората до края на календарната година. Този документ дава информация и за минималната сума, върху която страните по сделката заплащат дължимите нотариални такси и местен данък за придобиване на имот.
В част 7 ще разберете повече за удостоверение за тежести върху имот.