Тук ще научите всичко най-важно за документ, който е неразделна част от общия пакет, доказващ изрядността на сделката. Това е е удостоверението за вписвания, отбелязвания и заличавания на имот, или наричано още „удостоверение за тежести“.
Издава се от Имотен регистър в Агенция по вписванията. В гр. София се намира на ул.“Елисавета Багряна“ 20.
Това е документът, който гарантира, че имотът не е обременен с тежести, не са му наложени възбрани и няма вписани права на трети лица, или от друга страна дава информация, ако имота е обременен с някое от горепосочените.
Изисква се минимален срок на проверката за 10 годишен период, тъй като това е срока, в който дадена тежест, ако не е подновена, или ако не са предявени претенции от трети лица, то съответната отпада по давност.
За да ви бъде издадено за този срок е необходимо да представите към заявлението за издаване копия от всички документи за собственост през този десет годишен период, така че да може да се проследи напълно промяната в обстоятелствата. Например, ако сте закупили имота преди 4 години, трябва да се снабдите с всички предходни документи за собственост за останалите 6 години. Тях можете да получите от архива на същия адрес.
Възможно е да са ви необходими и други документи, например удостоверение за наследници, ако такова е било приложено към някое от прехвърлянията на имота.
Подгответе си копие от схемата, както и от скицата, ако притежавате част от терена.
В тази служба ви съветваме да извършите плащане с банкова карта, тъй като няма да ви се наложи да чакате на опашка в банката наблизо.
Не е необходимо да разполагате с нотариално заверено пълномощно, ако не сте собственик на имота.
В част 8 можете да прочетете за у достоверение за липса на данъчни задължения на основание чл.87, ал.6 от ДОПК.