В общ план наличието на метро винаги оказва благоприятно влияние върху района, в който се намира. Не може, обаче, да бъде изведена ясна тенденция в обхвата на влияние, тъй като цените на имотите се влияят от редица фактори. Един от тях е етапът, в който се намира имотния пазар към даден момент. Различните разширения на метрото бяха осъществени през различен етап от развитието на имотния пазар.
Така например пуска на втора линия на метрото през квартал Надежда свари имотния пазар в низходящ тренд. Анализите показват, че сравнено с подобен на този район без метро, при който се наблюдава намаление на ценовите нива по това време с около 4% , то в кв. Надежда се наблюдава запазване на цените за тригодишен период /година преди и след пускането му в експлоатация/.
Не така стоят нещата по време на следващото разширение посока райните Младост и Дружба. По това време пазарът леко започва да излиза от кризата. Изследвайки данните на цените отново за тригодишенн период , се наблюдава значително по-голямо влияние на нивата и до повишаване с около 16%.
Един от факторите, които определя по-голямото влияние на метро, освен възходящата посока на пазара, е и наличието на големи бизнес и търговски обекти в тези райони, което води до покачване на общото ниво на района, и повишава инвеститорския интерес, съответно и цените на свободните за строителство терени. В тези райони се получава двупосочно влияние върху избора на хората, които се възползват от предимствата на метрото-тези, които живеят в кварталите и тези, които работят в тях, но живеят по линията на останалата метро мрежа.
Следващото разширение на метромрежата по бул. Черни връх доведе до повишаване на цените на имотите в кв. Кръстова вада с около 10%. За сравнение, близък по показатели до него квартал Витоша, повишението е с около 4%.